Szeretettel köszöntelek a Romantikusok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Romantikusok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Romantikusok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Romantikusok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Romantikusok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Romantikusok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Romantikusok Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Romantikusok Közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Domonkos Vilmosné Irén | 0 hozzászólás
Max Christian Friedrich Bruch (Köln, 1838. január 6. – Berlin, 1920. október 2.) német zeneszerző és karmester. Sokoldalú munkássága ellenére elsősorban 1. (g-moll) hegedűversenyéről és Skót fantáziájáról ismert.
Pályája során mindvégig élénk érdeklődést tanúsított a német népdal iránt. Ezzel szemben a kezdetektől harcolt a Liszt és Wagner által fémjelzett új német iskola ellen. Az ő művei a fülbemászó melódiák és a hagyományos zenei formák iránti vonzódásáról árulkodnak. Jóllehet Bruch erősen érdeklődött a vokális muzsika iránt, legjobb műveit a hangszeres zene területén alkotta (szimfóniák, versenyművek).
Már életében nyilvánvalóvá vált, ami mára a realitás: a komponista Bruchot a nagyközönség szinte csak az 1. hegedűversenyéről ismeri, s ez a tény a zeneszerzőt elkeserítette[13].
Sokoldalú munkásságát viszonylagos közömbösség övezte, és ennek az alapjai többirányúak:
Bár kompozícióinak nem kis hányada egészen eredeti és progresszív vonulatot képvisel, Bruch alapjában konzervatív muzsikus volt, akit a századfordulón – főként az új harmonizálás szerény alkalmazása következtében – anakronisztikusnak bélyegeztek. Védelmezte a maga romantikus művészetfelfogását, és további bírálatoknak tette ki magát azzal, hogy Richard Strausst és Max Regert hevesen kritizálta. Egész életében elzárkózott mindenféle zenei újítástól, amit egyszerűen zenei szociáldemokráciának nevezett. A nemzetiszocializmus időszakában pedig, Kol Nidrei című alkotása (op. 47.) miatt – feltételezett zsidóként – kikerült a műsortervekből, így a német nyelvterületeken szinte teljesen feledésbe merült.
Végül álljon itt, hogyan vélekedett maga Bruch a saját életművéről:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!